21 Eylül 2014 Pazar

LEZZETLİ BİR ATIŞTIRMALIK: KIŞ DONDURMASI!

Malum sonbahardayız, gerçi bizim gibi Akdeniz'de  yaşayanlar yazdan kalma günleri sürdürüyor ve bizim çocuklar da dondurma keyfini uzatıyor. Yine de farklı bir sunum olması sebebiyle, sonbahara ve elbette kışa yakışır bir atıştırmalık diye düşündüm. Erzak dolaplarını boşaltırken yazdan kalma dondurma külahlarına sardırınca bizim yam yam çareyi bunda buldum:
"Oğlum evde dondurma yok, hem bak öksürüyorsun" falan filan kar etmedi. Ben de "sen hiç kış dondurması yedin mi? Anneanne bize bu dondurmadan yapardı, biz bayılırdık" diye lafa girdim. Sonuç:
Gelelim nasıl yapıldığına aslında mantık çok basit, ve elbette çok sağlıklı. Meyve püresi ana malzememiz, Kıvam vermek için iyice ezilmiş- dövülmüş fındık ya da ceviz. Üzerine sossuz olmaz: gelsin çilek reçeli

Ben biraz dişli olan fındıkları da ekledim. Kıvam alınca külaha doldurdum ve sosladım. 
Daha dondurmamsı olsun diye külaha koymadan bir parça dolapta bekletebilirsiniz. Küçüklerin bunu seveceğini düşünüyorum, en azından bizim evden tam not aldı. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder