24 Eylül 2012 Pazartesi

ÇOCUK ODALARI İÇİN ALTERNATİFLER!

Az önce diğer bloguma keçeden yapılabilecek alternatif süslemelerle ilgili bir yazı girdim. Yazarken aklımdan sürekli çocuk odaları geçti ve bu süslerin çocuk odalarında nasıl sevimli duracağını ve çok amaçlı kullanılabileceğini düşündüm. Diğer blogumu takip etmeyenler için aynen buraya da eklemeye karar verdim yazıyı. Çocuklar için bir kaç öneri daha paylacağım yazıdan sonra...




Keçeden küçük kapı süslerinden sonra şimdi de "çok amaçlı tutturgaç"lar :)) geliyor.



Yapım aşaması ise yine eğlenceli, yine ekonomik, yine dinlendirici, yine....

"Çok amaçlı tutturgaçlar" için malzemeler: her şeyden önce şunu bir belirteyim, böyle el işlerini seviyorsanız çoktan bir silikon tabancası edinmiş olmalısınız diye düşünüyorum. Yok daha yeniyim ama hevesliyim diyorsanız, ilk fırsatta edinin bu tabancalardan. Bunlar bana göre değil, sadece bakarım diyorsanız da edinin:) çünkü evde aklınıza gelmeyecek işlerde kurtarıcı olabiliyor. Şimdi devam ediyorum. Silikon tabancamız cepte zaten saymıyorum bile, artık hemen her kırtasiyede bulunan rengarenk keçeler. Bu keçeler hobi marketlerde ya da nakışlık, çeyizlik ip ve malzeme satan yerlerde de satılıyor. Renkli düğme ya da boncuklar. Eski ve epeydir kullanmadığınız kolyelerinizin boncukları da alternatif olabilir boncuk konusunda. Bir makas darbesine bakar;) az patlatmadım demode kolyelerimi ve tutturgaç:))))) yani mandal! ister tahta ister naylon...




Yaratıcılığınızı, el becerinizi ve kullanacağınız konsepti düşünerek boş bir kağıda önce kalıp çizin. Bu kalıpları keçenin üzerine iğneleyin. İster öyle kesin, ister kalıbı bir tükenmez kalemle keçeye çizip kesin ki bu yol kesinlikle daha az hata payı bırakıyor. İşte bitti bile, şekilleri mandallara silikon taabancası ile yapıştırın. Bu arada yukarıdaki gibi çok parçalı çalışacaksanız yine silikonla yapıştırın.

Gelelim bunları nasıl ve nerelerde kullanacağınıza. Size bir kaç örnek;


 




Perdelerinizi süsleyebilirsiniz, özellikle mutfak perdelerinde ve çocuk odası perdelerinde çok güzel oluyor. Çocuklarınızın odasında farklı bir dekor oluşturabilir. İkinci resimdeki gibi odalarına ya da odasına ( neden çoğul ifade kullandım anlamadım) bir ip gerip güzel fotograflarını asabilirsiniz. Üçüncü resimdeki gibi ütü masanızın kenarındaki askıyı benim gibi pek kullanmayıp böyle duvara dayayanlardansanız, kendinize yatak odanızda notluk yapabilirsiniz. Mandalların ucuna silikonla mıknatıs yapıştırp buz dolabı süsü ya da buzdolabı üstü notluk yapabirisiniz. Özellikle yazlık, bahçelik gibi ya da balkon gibi açık alanlarda masa örtülerinizin ucuna ağırlık yapabilirsiniz. Dedim ya iş tamamen o güzel hayal gücünüze kalmış. Beğendiyseniz, fikir kafanıza yattıysa kullanım yerleri çeşitlendirilebilir. yine diyorum ki DENEMEYE DEĞER!





Kullanım alanlarını çocuklar için nasıl genişletebiliriz diye düşününce aklıma ilk gelenleri paylaşayım hemen;penceresine bir uçtan diğerine ip gerip üzerine güzeller güzelinin fotograflarını asabilirsiniz ya da erkek çocuklar için farklı araba modelleri çalışıp yine bir ip ya da bez parçası gerip araba sergisi yapabilirsiniz. Böylece çocuğunuzla beraber yapım aşamasında vakit de geçirmiş olursunuz. Çocuğunuzla aranızda iletişim için kullanabilirsiniz. Sabah uyandığında baş ucunda böyle süslü bir motife iliştirilmiş güzel bir mektup eminim onu çok mutlu edecektir. Okula giden tıfılların beslenme çantalarında sandviçlerini güzel bir beze bununla sarıp ucunu bununla tutturabilirsiniz. Doğmamış bebişlere bebek şekeri yapabilirsiniz. Bu arada bu bebek şekeri fikri çok güzel ama ben uğraşamam bu halde diyenlerden sipariş alıyorum bebek şekeri için. bluemorpho82@gmail.com adresine siparişlerinizi alabilirim. Bir ara bebek şekeri olayına daha ayrıntılı dalalım benim tosbik pandanın şekerini de paylaşacağım sizinle. Şimdilik bu kadar, kolay gelsin...
 

2 yorum:

  1. tosbik panda'nın şekerine herkes bayılıyor arkadaşım,iznin olursa bende paylaşabilir miyim?

    YanıtlaSil
  2. paylaş tabi canım, ama benim blogu da linkle eklersen sevinirim;) bu şeker olayına daha ayrıntılı gireceğim bir yazıda zaten, elimde çılgın modeller var...

    YanıtlaSil