11 Eylül 2012 Salı

Zehirlenen Çocukluk- Bölüm 1.

BÖLÜM 1.
                                                           
  ZİHİN GIDASI







Çocuklarımızın yedikleri onları oluşturan temellerdir aslında, zihin gelişimi, kas gelişimi hatta sosyal duygusal gelişimleri bile yeme alışkanlıkları ve düzeniyle doğrudan ilgili. Bununla ilgili Sue Palmer bakın neler öneriyor;
* Yemek öğünlerinizin saatlerini ve düzenlerini belirleyin. Bunu çocukların kaprisleri için değiştirmeyin.
*Bu saatlerde çocuklarınızın aç olmalarını sağlamak içinse öğünlerden makul bir saat önce, örneğin 90 dak. önce yiyecek vermeyin.
*Yemek saatlerinin savaş meydanına dönmemesi için çocuklarınızın ne kadar yiyeceğine kendilerinin karar vermesini sağlayın ama ne yiyeceklerini siz belirleyin. Kısaca yemekler sizden, miktar çocuklarınızdan
*Yemeklerin planlanma ve yapım aşamalarına mümkün olduğunca çocuklarınızı da ekleyin.
*Sevmedikleri yiyecekleri tabaklarına küçük bir lokma şeklinde koyun ve yemeleri için zorlamadan özendirici olun.
*Burada önemli olan çocuklara sevmedikleri yemekleri özendirmek ya da yedirtmek için "bunu ye sonra sana çukulata geliyor" gibi ödüller sunmayın.
* Zararlı yiyecekleri, abur cubur ve fast foodları ödül listesinden çıkartın. ( Bu bölümden kendi payıma aldığım en önemli ders buydu.)
*Televizyon olan bir odada yemek yememeye çalışın ya da yemek sırasında televizyonu açmayın. Bu saatleri sohbet saatleri olarak değerlendirin, böylece çocuklarınızla biraz daha zaman ayırabilirsiniz.
*Abur cuburları evde bulundurmamaya çalışın, abur cubur istenilen saatleri meyve saatleri gibi sağlıklı atıştırmalık saatlerine çevirin.
*Sevmeyeceğini düşündüğünüz yiyecekleri ilginç servislerle sunun.( Bununla ilgili örnekler ve fotolar ekleyeceğim) Yiyecekleri ilginç şekillerde kesip sunabilirsiniz ya da eğlenceli isimler bulun.
*Tüm bunlarla beraber çocukların biz yetişkinler gibi diyet yiyeceklere ihtiyacı olmadığını unutmayın. Özellikle omega 3 ve 6 içeren yağlar çocuklar için çok gerekli yağlardır. Yine zeytinyağı da aynı şekilde faydalıdır. Kabuklu yemişler de güzel seçenek olabilir.