10 Eylül 2012 Pazartesi

ZEHİRLENEN ÇOCUKLUK



     Son yıllar biz anne babaları çocuk yetiştiriken oldukça zorlar hale geldi. Dikkat etmemiz, düzenlememiz gerekenlerin sayısı gün geçtikçe artıyor ve bazılarını öğrendiğimizde geç bile kalmış olabiliyoruz. Söz konusu gözlerinde kaybolduğumuz, mis kokulu kuzularımız olunca pişmanlıklar, keşkeler, kendimizi yetersiz hissetmeler, zaman zaman gereksiz zorlamalar içinde bulabiliyoruz kendimizi. Sue Palmer otuz yıl boyunca Birleşik Krallıkta öğretmenlik ve eğitim danışmanlığı yapmış bir isim ve modern çağın getirdiği çocukluk ve ana-babalık halleri üzerine epey bir söyleyecek söz biriktirmiş. Bu birikimlerini "Zehirlenen Çocukluk" kitabında paylaşıyor.
     Yaz tatilinde okuma fırsatı bulduğum bu kitaptan hem çok keyif aldım hem de çok şey öğrendim. Makale tadında yazılarıyla hızlı ilerliyor. Bölüm bölüm olan kitap ayrıca bir birinden bağımsız olması adına da okumaya ara vermelere ( Malum bebişler her zaman randımanlı okumalara izin vermeyebiliyor:)) müsait. Size bu kitapta önemli bulduğum yerlerden oluşan kısa kısa dizisi oluşturmaya karar verdim. Alıp okumak isteyenlere bir ön okuma, bizim bebiş çok huysuz şu ara hiç vakit ayıramam diyenlere hap niyetine ileriye dönük reçeteler şeklinde olacak. Bu arada bakıcı macerasının diğer bölümlerini unuttum sanmayın. bunu da araya sıkıştırmak istedim sadece:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder