23 Nisan 2014 Çarşamba

ÇOCUKLAR MAKARNA BAYRAMI DA YAPSIN:)

Böyle güzel bir bayram günü yeniden yazmaya başlamak güzel doğrusu. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı nedense, belki meslek icabı bilmiyorum, hep benim de bayramımmış gibi gelir. O renk cümbüşünden, coşkudan, balonlardan ayrı düşünemem kendimi. Her neyse bugün bir başka renk cümbüşünü paylaşacağım, buna bir isim bile buldum: MAKARNANIN GÖKKUŞAĞIYLA DANSI! Neden bu etkinliği böylesine kutsadığıma gelince, benim maymun iştahlı oğlumu neredeyse saatlerce büyülenmişcesine eğlendirdi ve bambaşka hayal alemlerine daldırdı. İşte size makarnalarımız:
Önce küçük bir tencerede istediğim renk gıda boyasıyla makarnaları hafifçe haşladım. Ocaktan aldığımda hala diriydiler. Zaten oyun sırasında sürekli mıncıklandıkları için fazla pişerlerse hemen dağılıyorlar. Bu önemli bir püf!



Memleketin her yerinde havalar ısındı. Bunu hem bir açık hava etkinliği olarak hem de ev etkinliği olarak düşünebilirsiniz. Biz bunları sonrasında büyükçe bir tepsiye koyduk. Önce kamyonlarımızla bunları bir yerden bir yere taşıdık. Renk çalışması için de  ideal oldu. Taşıyacağımız renkleri ve bu renklerden kaçar tane taşıyacağımızı belirledik. ( Biz en fazla 6-7 tane sayabiliyoruz ama idare ettik yine de) daha sonra hepsini karıştırdık tabak ve kepçeler işin içine girdi yemekler yaptık. Oyuncaklarımız için lokanta kurduk, servisler yaptık. Sonunda da yere serdiğimiz örtünün üzerinde makarna yağmuru yaptım oğluma. Bu yağmur eğlencede son noktaydı, çok hoşuna gitti. Tabi başta toplamak üzere anlaştık. Siz bu güzel bayram gününü gıda boyasıyla yaptığınız rengarenk veya çocuğunuzun seçeceği bir renk makarnayla güzel bir akşam yemeği hazırlayarak tamamlayabilirsiniz. Dışarıdan satın aldığımız ve yine bir sürü renklendirici içeren şekerleme pasta v.s.yi düşününce çok masum ve sağlıklı bir alternatif olabilir. Mutluluğu da cabası. Hadi mutfağa...
Bu arada söylemeyi unuttum pişen her makarnadan bir kaç kaşık ayırıp daha sonra eğlenceyi kolaylıkla tekrarlamak için buz dolabı poşetlerine koyup derin dondurucuya kaldırdım. 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder