8 Mart 2014 Cumartesi

8 MART...

Hala 8 Martla ilgili hazırlığını tamamlamayan, pazartesiye erteleme yapan öğretmenler için...
Her sene mümkün olduğunca 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü'nü kutlamaya, bir kart ya da küçük bir hediye hazırlamaya bu sırada da kadınlar olarak hayatın neresinde olduğumuzu kısa kısa hatırlatmaya çalışıyorum. Bu sene Kadın cinayetlerini konu aldım ve öncelikle resmi verilerle kadına yönelik şiddeti istatistik bilgileri içeren bir veri buldum. (Bunu netten kolayca yapabilirsiniz) Daha sonra küçük boy tabut resimleri çıkarttım. Papatya falını kadın cinayetlerine uyarladım da diyebiliriz. Fotoğraflar pek net çıkmamış ama fikir verir umuyorum.

Aslında biraz korkutucu oldular, tabut, ölüm haberleri falan, ama bizim gerçeğimiz de bu aslında: korkunç! Gelelim yapımına ilk önce yine netten istediğiniz bir çiçek boyamasını çıkartıp bir yaprağı hariç her yaprağına sırayla " öldü", "yaşıyor" yazdım. Boş kalan yere de gördüğünüz tabutu yapıştırdım ve 8 Mart ve kadının simgesi olan mor renkli bir kartonla bire bir kapattım üzerini. Tabuttan uzanan bir okla da bilgileri verdim.

Kolay gelsin...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder