15 Mart 2014 Cumartesi

MERAK EDİLEN JÖLELER:))))

KİRLENEN DENİZLERİMİZ...
Şimdi jöle ile bu konu başlığın ne alakası var diyebilirsiniz, ama sevgili velilerim biz o gönderdiğiniz jölelerle işte bu kirli deniz ve su kaynaklarının kirliliği üzerine çalıştık. Öncelikle sınıfı hazırlamak gerekiyordu:
Uçlarından kestiğimiz çöp poşetleriyle masaları kapladık. Daha sonra çocukların yapacağımız konuşmalara ve konuya kanalize olabilmeleri için onlara biraz zaman tanıdım. Onları jölelerle baş başa bıraktım:


Bu arada sadece jöleyle oynamaları bile duyuşsal gelişimleri açısından oldukça faydalı, özellikle yaşca daha küçük çocuklarda bu amaçla denenebilir.Sonra yavaş yavaş konuya giriş yaptık. Jölelere biraz mavi gıda boyası ekledim ve onlar pek de fark etmeden jöleler siyahımsı bir renk aldı. Daha sonra denizlerde yaşayan canlılardan bunların yaşamak için ihtiyaç duydukları şeylerden ve denizlerin temizliğinden bahsettik. Çocuklarla "kirli" jölelerimizi önceden hazırladığımız fanusa toplamaya başladık. Bu aşamada çocuklar jölelerin rengini görünce şaşırdılar elbette.


Bu aşamada petrol atıklarından da bahsettik tabi. Son olarak etkinlik öncesi hazırladığımız renkli balıkları "kirli" denizimize koyduk ve bu balıkların böyle bir denizde yaşamaktan mutlu olup olmayacaklarını konuştuk.
Aslında biraz dikkatsizliğimize geldi .Ben geride kullanmayacağım bir kaç kutu jöle ayırarak onları da bir fanusa direkt döküp balıkları bu temiz denize de yerleştirip karşılaştırmalı bir sohbet düşünüyordum, ama işin heyecanıyla hepsini kullanmışım. Sonuna geldiğimde şoke oldum:(( Ama siz bu kısmı da deneyin lütfen. Hatta yorumlarınızı bize de yazın.Evde de rahatlıkla denenebilir ve çok da keyifli olur. Ben en kısa sürede oğlumla denemeyi düşünüyorum. Kolay gelsin...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder